Sposoby na płaski brzuch

Sposoby na płaski brzuch Tag: błonnik    ćwiczenia na brzuch    płaski brzuch    sposoby na płaski brzuch    witamina B1

Zarówno kobiety jak i mężczyźni zwykle przywiązują dużą wagę do swojego wyglądu zewnętrznego. Jednakże nie wszyscy mają tak zwane dobre geny, że mogą jeść co chcą w ilościach im odpowiadającym i przez cały czas trzymać tę samą wagę mimo braku ruchu. Zwykle jest tak, że brak ruchu i źle zbilansowana dieta doprowadzają do nadwagi lub po prostu niekształtnej figury. Co można zrobić, aby mieć piękny i płaski brzuch? Albo jak poprawić wygląd całej sylwetki w 30 dni?
Po pierwsze ruch. Sama dieta nigdy nie zapewni nam zadowalających efektów. Owszem możemy będąc na restrykcyjnej diecie dużo schudnąć, ale wtedy będziemy wychudzeni, a nie kształtni. A przecież nie o to chodzi. Płaski brzuch to nie tylko zarysowane żebra pod skórą, ale i zbita tkanka mięśniowa, która z biegiem czasu i godzin ćwiczeń zarysowuje się pod skórą. Od czego zacząć? Bardzo popularny wśród kobiet jest 30 dniowy program ćwiczeń z Jillian Michaels. Program ten składa się z trzech serii, każdą ćwiczy się 10 dni średnio przez półgodziny dziennie. Jest to bardzo dobry program, aby poprawić swoją kondycję i sylwetkę, a także przypomnieć ciału, że pod warstwami tłuszczu istnieją jeszcze mięśnie, ale na pewno po 30 dniach nie będziemy mieć idealnego brzucha.

Jednak po paru dniach możemy dojść do wniosku, że 30 minut ćwiczeń to mało i chcemy więcej. Wtedy można znaleźć typowe ćwiczenia pod hasłem „na brzuch”. Najczęściej są to różne wariacje na temat brzuszków i ćwiczeń pokrewnych, jednak dobrze jest też znaleźć sobie ćwiczenia nas relaksujące jak aerobic cardio czy pobudzające i oczyszczające ze stresu jak kickboxing. Takie serie ćwiczeń znajdziemy też w zasobach programów nagranych z Jillian Michaels.
Regularne ćwiczenia fizyczne, choćby tylko 30 minut dziennie dają piękne efekty, ale jeszcze lepsze efekty zobaczymy zmieniając nawyki żywieniowe. Jeśli nie chcemy radykalnie zmieniać diety możemy po prostu wprowadzić do niej produkty, które przyspieszają spalanie tłuszczu. Do takich produktów, które pomagają dbać o sylwetkę można przypisać te z dużą zawartością błonnika, który wypełnia żołądek, ale też oczyszcza organizm z toksyn. Błonnik zawierają między innymi jabłka, grejpfruty, brokuły, szpinak, kapusta, a nawet sałata i ogórki. O dziwo zwiększyć metabolizm można też poprzez picie mleka, które zawiera wapni i węglowodany, które z kolei stabilizują insulinę i przyspieszają nasz metabolizm. A gdzie znajdziemy białko i witaminę B1? Oczywiście w … jajkach! Zjedzenie jednego jajka dziennie nie szkodzi na cholesterol, a jeśli ktoś ma problemy z za wysokim poziomem powinien jeść tylko białko.
Jeśli chodzi o wartości odżywcze, które zawsze potrzebne są organizmowi do prawidłowego funkcjonowania powinniśmy zamienić zwyczajne białe pieczywo na chleb pełnoziarnisty, który nie tylko zawiera dużo błonnika, a więc nas wcześniej nasyci, ale również zawiera węglowodany i składniki mineralne.
A co można powiedzieć o popularnej diecie Doktora Dukana? Opinie są sprzeczne. Aczkolwiek prawdą jest, że można na niej dużo schudnąć, ale problemem jest osłabienie organizmu, niedobór ważnych składników pokarmowych oraz efekt jo-jo, który pokaże się natychmiast w momencie, gdy wrócimy do starych nawyków żywieniowych. Dieta ta opiera się przede wszystkim na białku w każdej postaci. Właśnie dzięki temu jest tak efektowna, bowiem duże ilości białka znacznie przyspieszają metabolizm, czyli spalają kalorie. Nie raz nadwaga lub brzydki kształt brzucha bierze się z niedoboru wody w ciele. Tak, tak niedoboru! Bowiem organizm gromadzi zapasy i przez to stajemy się opuchnięci i ociężali. Pijmy więc wodę codziennie w ilości co najmniej 2 litrów, a już po paru dniach zobaczymy efekty. A zamiast czarnej herbaty przyda się zielona lub czerwona, które poprawiają spalanie tkanki tłuszczowej.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*