Jak ćwiczyć, by uniknąć efektu yoyo?

Jak ćwiczyć, by uniknąć efektu yoyo? Tag: ćwiczenia odchudzające    dieta odchudzająca    efekt yo-yo    produkty odchudzające

Każdy z nas chce być atrakcyjny i mieć smukłą, zgrabną sylwetkę. Większość nas szuka odpowiedzi w sieci na pytanie: jak schudnąć i nie może niestety znaleźć rzeczowego i sprawdzonego sposobu na odchudzanie.  Dieta niestety nie jest najłatwiejszą drogą do osiągnięcia wymarzonej figury i utrzymania zdrowia, ale efekty są warte podjęcia tego wyzwania. Gdy już nawet zdecydujemy się podjąć ten krok, najczęściej głodzimy się, oczekując szybkich efektów w postaci zgubienia dużej ilości kilogramów. Nic bardziej mylnego. Osoby mające nadwagę i pragnące schudnąć nie powinny stosować takiej rygorystycznej diety, ponieważ powoduje ona większe zmęczenie oraz deficyt witamin i minerałów w organizmie. Poza tym z takim podejściem narażeni jesteśmy na efekt yoyo. Gdy już uznamy, że zgubiliśmy wystarczającą ilość kilogramów, odstępujemy od swojego skąpego menu i wracamy do dawnych przyzwyczajeń. Jemy coraz więcej, ulegamy stresowi, nie mamy czasu na aktywność fizyczną. Wszystko to prowadzi do punktu wyjścia, czyli posiadanej wagi przed rozpoczęciem diety. Co zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji? Jak utrzymać satysfakcjonującą nas wagę? Jest kilka zasad, których należy przestrzegać, aby cały proces odchudzania nie poszedł na marne. Nie są to zalecenia trudne i ciężkie do zrealizowania, więc z wprowadzeniem ich w życie nikt nie powinien mieć większych problemów.

Właściwa dieta

Kluczem do zachowania odpowiedniej wagi na długi czas jest zrównoważona dieta. Nie istnieje idealny przepis na odżywianie. Wiadomo jednak, że żywienie się samymi owocami, lub warzywami nie jest zdrowe i nie prowadzi do właściwej utraty kilogramów. Przy ciągłym spożywaniu tych samych dań i składników organizmowi może brakować niektórych witamin i minerałów. Są przecież owoce, które są kaloryczne np. banany czy awokado, dlatego wybieraj te, które mają najlepszy wpływ na organizm. Należy do nich ananas, który jest bogaty w bromelinę przyśpieszającą metabolizm i pomagającą usunąć nadmiar wody z tkanek. Innym przyjaznym owocem są grejpfruty. Pomagają one spalić tkankę tłuszczową, są niskokaloryczne i zawierają mało cukru. Warto sięgnąć również po buraki, ponieważ poprawiają przemianę materii, nie powodują wzdęć i chronią przed nowotworami, lub po otręby owsiane, które wspomagają usuwanie cholesterolu i zmniejszają apetyt. Wprowadzenie ich do swojego codziennego menu, gwarantuje naturalną pomoc w utrzymaniu trwałego efektu diety.

Pokochaj też błonnik! Dzięki nim szybko osiągniesz poczucie sytości, przy okazji usprawniając własną przemianę materii. Jedz na przemian fasolę, brokuły, marchewki, brzoskwinie czy otręby. Przede wszystkim jednak pij dużo wody – właściwe nawodnienie organizmu jest bardzo ważne oraz warunkuje skuteczne działanie błonnika. Jedz też makaron, ziemniaki, czy ryż, które dają poczucie sytości bez obciążania żołądka.
Najważniejszą zasadą w odżywianiu poza doborem samych produktów jest forma ich spożywania. Przede wszystkim należy skupić się na tym, aby jeść często, ale po prostu małe porcje. Bardzo niekorzystnie na trawienie wpływa bowiem objadanie się do syta. Gdy jemy mniej, żołądek efektywniej trawi pokarm, dzięki czemu zbędny tłuszcz nie będzie się odkładał w naszym ciele. Najlepiej jeść około pięciu małych dań, co 3 godziny. Pamiętaj też, aby nie spożywać nic kilka godzin przed snem. Jedz więc regularnie i co bardzo ważne nie zapominaj o śniadaniu. To właśnie od niego zależy ile siły będziemy mieć na resztę dnia a dodatkowo sycąca porcja o tej porze dnia uchroni od napadami głodu w czasie naszej całodziennej aktywności. Poza tym śniadanie zwiększa metabolizm nawet o 10 procent!

Pamiętaj, że zdrowie jest najważniejsze!

-Aby na długo cieszyć się zgrabną sylwetką, ważne jest nastawienie. Przede wszystkim musisz uzbroić się w cierpliwość i spokój. Gubienie zbędnych kilogramów, aby było zdrowe, musi przychodzić z czasem. Jak wynika z badań, osoby, które traciły po 1 kilogramie miesięcznie przez rok, nie doświadczały efektu yoyo. Tak więc sukces przyjdzie z czasem, a sama satysfakcja z osiągniętego celu, czyli ustabilizowanej wagi będzie znacznie większa niż w przypadku stosowania rygorystycznych diet.
– Waż się tylko raz na tydzień, ponieważ dzienne wahania wagi mogą źle wpłynąć na samopoczucie i „podciąć skrzydła”, jeśli waga wskaże zbyt dużo kilogramów. Lepiej odczekać dłuższy czas, aby uzyskać lepsze efekty.
– Na dobre nie wyjdzie nam również robienie zakupów kiedy jesteśmy głodni. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że kupimy w sklepie „coś dobrego”, czyli jakiś produkt niewspółgrający z naszą dietą. Poza tym lepiej wcześniej ułożyć sobie listę zakupów, aby nie nabywać zbędnych i niezdrowych rzeczy, którymi kusi nas każdy sklep.
– Forma spożywania posiłków także jest bardzo ważna. Należy unikać nocnego podjadania i konsumowania przed odbiornikiem telewizyjnym. Naszym wrogiem jest również pośpiech. Najlepiej, gdy dania spożywa się przy stole, a im więcej czasu mamy na jedzenie, tym lepiej. Trzeba po prostu delektować się swoim daniem!
– Przydatnym jest również to, aby podawać dania na małych talerzach, ponieważ serwowane jako niewielkie porcje będą one wyglądać na większe, niż gdyby wyłożone były w masywniejszym naczyniu.
– Jeśli odczujesz atak niepohamowanego apetytu, spróbuj zająć się czymś innym, jakąś ciekawą czynnością, choćby wyjściem na spacer, ponieważ dotlenienie organizmu również ma niebagatelny wpływ na utratę kilogramów. Przy wyjściu na świeże powietrze oddychaj pełną piersią, aby komórki były dobrze dotlenione, ponieważ warunkuje to spalanie tłuszczów i węglowodanów oraz utrzymanie właściwej przemiany materii.
– Bez ruchu sama dieta nie wystarczy, tym bardziej jeśli zależy ci na utrzymaniu szczupłej sylwetki. Nie musisz chodzić systematycznie na mordercze treningi, ale staraj się poszukać takiej aktywności, którą bardzo polubisz. Może to być jazda na rowerze, bieganie, pływanie, taniec, czy nawet zwykły spacer. Każdy ruch pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Poza tym kiedy ćwiczysz, zapominasz o problemach i jedzeniu, dlatego aktywność nie działa tylko na ciało, ale również na psychikę człowieka.
– Jeśli masz silną wolę i chcesz naprawdę polepszyć swoje zdrowie to unikaj używek. Herbata, kawa, czy papierosy nie tylko powodują problemy z płucami i ciśnieniem, ale także zaburzają poziom cukru we krwi, co wywołuje z kolei apetyt na słodycze.
– Usuń z kuchni produkty, które są zakazane w twojej diecie. Nie będą cię kusić, a poza tym  zrobisz więcej miejsca na zdrowe i smaczne artykuły.
Musisz się także wysypiać! Ludzie, którzy mało czasu poświęcają na sen lub są zestresowani mają wysoki poziom kortyzolu, co skutkuje wolniejszym spalaniem tłuszczu.
– Pamiętaj także o systematycznym przyjmowaniu witamin. Najlepiej wybrać Centrum od A do Z z Luteiną lub Vigor Complete, dzięki którym twój organizm będzie miał cały czas siłę do działania. Możesz również wykorzystać różnego rodzaju suplementy diety, takie jak Ice Slim Coffee lub Goodbye Appetite, które przez odpowiednio dobrane składniki, wspomagają skuteczne i efektywne odchudzanie.
– Utrzymanie satysfakcjonującej wagi nie jest celem nie do osiągnięcia. Wystarczy, aby zwrócić uwagę na kilka kwestii związanych ze stylem życia, aby na długo cieszyć się atrakcyjnym wyglądem. Jest to na pewno warte tej lekkiej modyfikacji codziennych zwyczajów. Bądź dobrej myśli!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*