Brak magnezu i potasu w organizmie przyczyną bolesnych skurczy mięśni

O czym świadczą bolesne skurcze mięśni?

Nagłe, krótkotrwałe, mimowolne i bardzo bolesne skurcze mięśni, którym może towarzyszyć również ich zesztywnienie i brak zdolności funkcjonalnych, mogą mieć różne przyczyny, chociażby takie jak nadmierny wysiłek, zasiedzenie się, odwodnienie organizmu oraz brak magnezu i potasu. W tym ostatnim przypadku bolesne skurcze mięśni (najczęściej nóg), pojawiają się bez uprzedzenia, często w nocy lub, tak jak w przypadku „zasiedzenia się”, gdy nie wykonujemy przez dłuższy czas żadnych ruchów. Skurcze te wynikają z zaburzonej gospodarki kwasowo-zasadowej i mineralnej krwi. Mogą też być wynikiem stosowania niepełnowartościowej diety lub odchudzania się lekami ze środkami moczopędnymi. Nie zaleca się także częstego picia mocnej kawy, gdyż właśnie ona wypłukuje z organizmu magnez i potas, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania mięśni. Najlepszym wyjściem, aby dowiedzieć się, jaka jest przyczyna bolesnych skurczów mięśni nóg, jest konsultacja z lekarzem oraz wykonanie odpowiednich badań.

Magnez, należy do pierwiastków, które występują we wszystkich tkankach i płynach ustrojowych. Pierwiastek ten pozostaje w dynamicznej równowadze z wapniem. Magnez inicjuje regenerację mięśni, więc, gdy pojawi się niedobór magnezu, nadmiar wapnia powoduje skurcze mięśni. Pierwiastki magnezu i pierwiastki wapnia, mają wpływ na skurcze i rozkurcze naczyń krwionośnych, brak równowagi między nimi może spowodować kurcz naczyń wieńcowych , czyli niedotlenienie mięśnia sercowego. Magnez poprawia wchłanianie potasu, który odgrywa ważną rolę w utrzymaniu aktywności mięśni, a zwłaszcza aktywności mięśnia sercowego oraz uczestniczy w przewodnictwie tkanki nerwowej. Tak więc, należy dostarczać organizmowi odpowiednią ilość magnezu i potasu.

Aby mieć prawidłowy poziom magnezu należy spożywać:

  • kakao
  • kaszę gryczaną
  • fasolę
  • czekoladę gorzką
  • orzechy laskowe
  • płatki owsiane
  • ciecierzycę
  • groch
  • szpinak
  • makrelę i dorsza

Aby mieć prawidłowy poziom potasu należy spożywać:

  • owoce
  • warzywa
  • mięso
  • produkty zbożowe

Jeśli uzupełnimy odpowiednio dietę i zaczniemy stosować delikatne masaże rozluźniające, to objawy powinny ustąpić. Jeśli, jednak będą się utrzymywać dłużej niż miesiąc, należy skonsultować się ponownie z lekarzem, w celu ustalenia innej diagnozy.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*